Jäsenkirje syksy 2020

Kirjoittanut: Lasse Mitronen, 02.12.2020

Kevättalvella alkanut ja kesällä hieman hiipunut koronapandemia osoittaa jälleen laajenemisen merkkejä. Tämän myötä viranomaiset ovat ohjeistaneet ihmisiä pysymään kotona ja kieltäneet isot kokoukset ja muut tapaamiset. Näitä linjauksia mekin luonnollisesti noudatamme Kauppatieteellisen yhdistyksen toiminnassa.

Poikkeustilanteen vuoksi perinteinen Visiopäivä tullaan järjestämään webinaarina 4.12.2020 klo 15:00-17:00. Visiopäivän teemana on ”Työn, kuluttamisen ja liiketoiminnan muutos — Uusi normaali”. Tästä erittäin ajankohtaisesta teemasta ovat alustamassa Elisan henkilöstöjohtaja Merja Ranta-aho, Aalto-yliopiston Future of Work — ohjelman tutkimusjohtaja Hertta Vuorenmaa, kulttuurijohtaja Mari Männistö Helsingin kaupungilta ja apulaisprofessori Mikko Hänninen Nottighamin yliopistolta. Tilaisuuden johdattelijana ja keskustelijana toimii Aalto-yliopiston hallituksen puheenjohtaja, KTT Mikko Kosonen. Visiopäivää voi seurata suorana seuraavasta linkistä: https://vimeo.com/event/463762/8fbffe2b69, joka Iöytyy myös yhdistyksemme nettisivuilta. Esitykset myös tallennetaan ja tästä löytyy jatkossa tietoa sivuiltamme.

Yhdistyksen vuosikokous järjestettiin hybridikokouksena Original Sokos Hotel Triplassa Helsingissä 30.9.2020 klo 17. Paikan päällä oli mukana 7 jäsentä ja etänä kokoukseen osallistui parhaimmillaan kymmenkunta jäsentä. Vuosikokouksessa käsiteltiin sääntöjen mukaan vuosikokoukselle kuuluvat asiat. Kokouksessa valittiin hallituksen puheenjohtaja ja hallituksen jäsenet. Puheenjohtajana jatkaa Tuula Mittilä ja hallituksen jäseninä Hanna-Mari Aula, Henrika Franck, Jukka-Pekka Heikkilä ja Perttu Kähäri. Uusina hallituksen jäseninä aloittavat KTT Mikko Hänninen ja TKT Arhi Kivilahti. Toivotamme uudet hallituksen jäsenet tervetulleiksi mukaan toimintaamme! Vuosikokouksen yhteydessä tutustuimme Mall of Triplan toimintaan ja tiloihin kauppakeskusjohtaja Kati Kivimäen johdolla.

Jäsenmaksut 2020

Poikkeuksellisen vuoden vuoksi vuosikokous päätti, että vuoden 2020 jäsenmaksut puolitetaan normaalista. Näin ollen vuosijäsenmaksun määrä on 21 €, kannatusjäsenmaksu vähintään 42 € ja opiskelijajäsenmaksu 10 €. Jäsenmaksutiedot lähetetään jäsenistölle marraskuun loppuun mennessä.

Kuluvan syksyn ja alkavan vuoden yhteistyökumppaninamme on Kansanvalistusseura ja Erätauko-säätio. Osallistumme heidän järjestämäänsä ”Medialukutaitoa taloudesta” -hankkeeseen. Hankkeessa koulutetaan kauppatieteiden opiskelijoita, tutkijoita ja asiantuntijoita kansantajuistamaan tutkimukseen perustuvaa tietoa sekä käymään dialogia kansalaisten kanssa verkossa ja kasvokkain. Hankkeen alussa kohderyhmä (kauppatieteen opiskelijat ja asiantuntijat) kutsutaan suunnittelemaan ja arvioimaan koulutustarpeita ja -sisältöjä yhdessä Kauppatieteellisen yhdistyksen kanssa. Lisäksi koulutettavat osallistuvat asiantuntijoina Erätauko-keskustelumenetelmällä kaytävään kansalaiskeskusteluun. Keskustelut eli ”talouskahvilat” järjestetään Etelä- ja Pohjois-Suomessa. Hankkeen etenemistä tullaan seuraamaan yhdistyksen nettisivuilla. Muusta toiminnasta ja tulevista tapahtumista saa lisätietoa yhdistyksen sivuilta.

Toivotan kaikille yhdistyksen jäsenille hyvää loppuvuotta ja joulun aikaa sekä menestystä uudelle vuodelle 2021.

Lasse Mitronen

Kommentoi artikkelia

Sähköpostiosoitettasi ei näytetä julkisesti.