Kirjoituskilpailu 2021-2022

Kirjoittanut: Lasse Mitronen, 23.12.2021

Kauppatiedettä kiinnostavasti

Miten tutkimukseni auttaa lukijaani ymmärtämään liike-elämää entistä paremmin? Kirjoituskilpailun 2021-2022 teemana on “Kauppatiedettä kiinnostavasti”. Kilpailun toivotaan innostavan kauppatieteellisen tutkimuksen tekijoitä kertomaan suurelle yleisölle ymmärrettävästi omasta tutkimuksestaan ja sen yhteiskunnallisesta merkityksestä. Kilpailun teema liittyy tutkitun tiedon teemavuoteen ja Kauppatieteellisen yhdistyksen juhlavuoteen. Kilpailu on osa yhdistyksen 90-vuotisjuhlavuoden toimintaa.

Kilpailu järjestetään yhteistyössä KVS-säätion (Kansanvalistusseura sr.) kanssa. Parhaat työt julkaistaan yhdistyksen sivuilla ja erikseen valittavan mediakumppanin julkaisussa.

Kilpailun säännöt

Palkinnot

1. palkinto 5000 €
  2. palkinto 3000 €
  3. palkinto 1000 €

Kilpailu alkaa 1.12.2021 ja paéattyy 28.2.2022

Osallistujat

Kauppatieteellistä väitös- tai post doc -tutkimusta tekevät henkilöt.

Kilpailuohjeet

Kirjoituksen sopiva pituus on max. 4000 merkkiä. Työt kirjoitetaan rivivälillä 1,5, fontilla Times New Roman 12. Kirjoituksen voi laatia sekä suomen että ruotsin kielellä. Kilpailukirjoitukset toimitetaan sähköisesti Kauppatieteellisen yhdistyksen toiminnanjohtajalle osoitteeseen lasse.mitronen@gmail.com word-tiedostona.

Kirjoitusten arvioinnissa painottuvat kirjoittajan kyky tarkastella aihettaan kiinnostavista näkökulmista, rajata tarkastelu onnistuneesti, käyttää suomen tai ruotsin kieltä aiheeseen ja kohderyhmään sopivalla tavalla.

Kirjoitukseen merkitään kirjoittajan nimi, yhteystiedot sekä lyhyt selostus alkuperäisestä tutkimuksesta.

Kilpailun järjestäjä lähettää vastaanottokuittauksen lähetyksestä. Kilpailukirjoitusten ohjeet Iöytyvät Kauppatieteellisen yhdistyksen sivuilta.

Kilpailijoiden tuki

KVS-säätiön tuottama kirjoittajan muistilistan oli ladattavissa verkkosivustollamme ennen kilpailua.

Lisäksi säätiö tarjoaa kirjoittajille kirjoittajaklinikan alkuvuodesta 2022. Klinikoiden ajankohdat ovat 18. tammikuuta 2022 klo 14:00-17:00 ja 1. helmikuuta 2022 klo 14:00-17:00. Klinikan yhteydessä KVS-säätiön viestintäasiantuntija ja toimittaja Heini Huhtinen antaa kirjoitusvinkkejä ja häneltä voi kysyä neuvoja kirjoittamiseen. Keskustelua varten häneltä voi varata 30 minuutin slotin sahköpostitse heini.huhtinen@kvs.fi. Keskustelu voidaan käydä suomen tai englannin kielellä.

Arvostelulautakunta

Palkittavat tekstit valitsee arvostelulautakunta, johon kuuluvat puheenjohtajana Kauppatieteellisen yhdistyksen puheenjohtaja seka jäseninä yhteistyökumppaneiden ja muiden sidosryhmien edustajat. Palkitsemistilaisuus järjestetään keväällä 2022. Palkittaville lähetetään henkilökohtainen kutsu.

Lisätietoja kilpailusta ja Kauppatieteellisestä yhdistyksestä

hitps://www.kauppatieteellinenyhdistys.fi/ tai toiminnanjohtaja Lasse Mitroselta
lasse.mitronen@gmail.com tai kilpailusta Kansanvalistusseurasta Lauri Tuomelta
lauri.tuomi@kvs.fi.