Kauppatiedettä kiinnostavasti

Miten tutkimukseni auttaa lukijaani ymmärtämään liike-elämää entistä paremmin?

Kirjoituskilpailun 2021-2022 teemana on “Kauppatiedettä kiinnostavasti”. Kilpailun toivotaan innostavan kauppatieteellisen tutkimuksen tekijöitä kertomaan suurelle yleisölle ymmärrettävästi omasta tutkimuksestaan ja sen yhteiskunnallisesta merkityksestä. Kilpailun teema liittyy tutkitun tiedon teemavuoteen ja Kauppatieteellisen yhdistyksen
juhlavuoteen. Kilpailu on osa yhdistyksen 90-vuotisjuhlavuoden toimintaa.

Kilpailu järjestetään yhteistyössä Kvs-säätiön (Kansanvalistusseura sr.) kanssa. Parhaat työt julkaistaan yhdistyksen sivuilla ja erikseen valittavan mediakumppanin julkaisussa.

KILPAILUN SÄÄNNÖT

Palkinnot

1. palkinto 5000 € 2. palkinto 3000 € 3. palkinto 1000 €

Kilpailu alkaa 1.12.2021 ja päättyy 28.2.2022

Osallistujat

Kauppatieteellistä väitös- tai post doc -tutkimusta tekevät henkilöt.

Kilpailuohjeet

Kirjoituksen sopiva pituus on max. 4000 merkkiä. Työt kirjoitetaan rivivälillä 1,5, fontilla Times new roman 12. Kirjoituksen voi laatia sekä suomen että ruotsin kielellä. Kilpailukirjoitukset toimitetaan sähköisesti Kauppatieteellisen yhdistyksen toiminnanjohtajalle osoitteeseen lasse.mitronen@gmail.com word-tiedostona.

Kirjoitusten arvioinnissa painottuvat kirjoittajan kyky tarkastella aihettaan kiinnostavista
näkökulmista, rajata tarkastelu onnistuneesti, käyttää suomen tai ruotsin kieltä aiheeseen
ja kohderyhmään sopivalla tavalla.

Kirjoitukseen merkitään kirjoittajan nimi, yhteystiedot sekä lyhyt selostus alkuperäisestä
tutkimuksesta.

Kilpailun järjestäjä lähettää vastaanottokuittauksen lähetyksestä. Kilpailukirjoitusten ohjeet löytyvät Kauppatieteellisen yhdistyksen sivuilta https://www.kauppatieteellinenyhdistys.fi (suomeksi: Kirjoituskilpailu 2021_22.12.2021 ruotsiksi: Skrivtävling Föreningen för företagsekonomisk forskning_22.12.2021)

Kilpailijoiden tuki

Kvs-säätiön tuottaman kirjoittajan muistilistan voi ladata osoitteesta
https://www.kauppatieteellinenyhdistys.fi (suomeksi: Kirjoittajan_muistilista_kirjoituskilpailu_22.12.2021 ruotsiksi: Stöd för skribenten_22.12.2021)

Lisäksi säätiö tarjoaa kirjoittajille kirjoittajaklinikan alkuvuodesta 2022. Klinikoiden ajankohdat ovat 18. tammikuuta 2022 klo 14:00 – 17:00 ja 1. helmikuuta 2022 klo 14:00 – 17:00. Klinikan yhteydessä Kvs-säätiön viestintäasiantuntija ja toimittaja Heini Huhtinen antaa kirjoitusvinkkejä ja häneltä voi kysyä neuvoja kirjoittamiseen. Keskustelua varten
häneltä voi varata 30 minuutin slotin sähköpostitse heini.huhtinen@kvs.fi Keskustelu voidaan käydä suomen tai englannin kielellä.

Arvostelulautakunta

Palkittavat tekstit valitsee arvostelulautakunta, johon kuuluvat puheenjohtajana Kauppatieteellisen yhdistyksen puheenjohtaja sekä jäseninä yhteistyökumppaneiden ja muiden sidosryhmien edustajat. Palkitsemistilaisuus järjestetään keväällä 2022. Palkittaville lähetetään henkilökohtainen kutsu.

Lisätietoja kilpailusta ja Kauppatieteellisestä yhdistyksestä

https://www.kauppatieteellinenyhdistys.fi/ tai toiminnanjohtaja Lasse Mitroselta lasse.mitronen@gmail.com tai kilpailusta Kansanvalistusseurasta Lauri Tuomelta lauri.tuomi@kvs.fi. Julkinen jaettava esitys kilpailusta löytyy seuraavan linkin takaa: Kirjoituskilpailu 2021-2022_22.12.2021).