Startup Circus -liikeideakilpailu tuo taiteentekijät ja liike-elämän edustajat yhteen

Toista kertaa 13.12.2018 Design Factorin -tiloissa järjestettävä Startup Circus -liikeideakilpailu marssittaa lavalle parhaat opiskelijatiimit eri oppilaitosten kursseilta. Sen tavoitteena on mahdollistaa liikeideoiden kaupallistaminen, ja edistää monialaisuutta ja luovuutta tuomalla taiteentekijät ja liike-elämän edustajat saman katon alle.

Liikeideakilpailun kulku muistuttaa ”pitchauskilpailujen” yleistä kaavaa: yhteensä kymmenen tiimiä esittää vuorollaan liikeideansa lavalla, jonka jälkeen tuomariston jäsenet esittävät muutamia kommentteja. Esitysten jälkeen, tuomaristo kokoontuu lyhyesti päättämään kaksi parasta tiimiä, jotka saavat 3000 euron ja 1500 euron palkinnot. Kauppatieteellinen yhdistys rahoittaa tapahtumaa.

Tapahtumassa kilpailevat tiimit koostuvat Aalto-yliopiston, Hankenin, Aalto Ventures Programin (AVP), Haaga-Helian ja The Shortcutin opiskelijoista, jotka edustavat kurssiensa parhaimmistoa. Näistä merkittävin on Aalto-yliopiston Venture Ideation -kurssikokonaisuus, johon osallistuu myös Hankenin opiskelijoita. Tuomaristoa kilpailussa edustavat Pia Santavirta Pääomasijoittajat ry:stä, Tom Henriksson Open Ocean Partners Oy:sta sekä Timo Tirkkonen Inventure / Nordic Technology Fund.

Luovuus kunniaan

Sirkusteeman mukaisesti Startup Circus pyrkii edistämään luovuutta ja rakentamaan yhteyksiä liike-elämän ja taiteen välille. Tapahtuma tarjoaa näkyvyyttä esiintyville taiteille, ja tiloissa järjestetään liikeideakilpailun lisäksi pop-up -taidenäyttely.

Paikalle odotetaan noin 250 hengen yleisöä, joka koostuu startup-guruista, pääomasijoittajista, opiskelijoista ja kouluttajista sekä innovatiivisista edelläkävijöistä taiteen ja liiketoiminnan eri alueilta.

Tapahtumaan on ilmainen sisäänpääsy ja siihen sisältyy kevyttä tarjoilua.

TAPAHTUMAN TIEDOT JA ILMOITTAUTUMINEN

Startup Circus -liikeideakilpailu www.startupcircus.fi
Torstaina 13.12.2018 klo 18:00-20:00
Design Factory, Betonomiehenkuja 5, Espoo

Tapahtumaan ilmoittaudutaan

Lisätietoja:
Jukka-Pekka Heikkilä, Aalto-yliopisto, 0445670144
Startup Circus: www.startupcircus.fi

Lyhyt yhteenveto vuoden 2017 Startup Circuksesta Kauppatieteellisen yhdistyksen sivuilla:

Aalto Startup Circus voittaja: Asianajotoimistojen palvelut automaation avulla startupeille

Startup Circus kokoaa eri oppilaitosten parhaat tiimit esittelemään liikeideoitaan. Se edistää monialaisuutta ja luovuutta tuomalla taiteentekijät ja liike-elämän edustajat yhteen, ja tukee opiskelijoiden liikeideoiden kehittämistä rahapalkintojen avulla. Startup Circuksen tukijoihin kuuluvat Yrjö Uiton Säätiö, Aalto Ventures Program, sekä maahanmuuttajien työllistymistä teknologiayrittäjyyden sektorille tukeva, EU:n ja Uudenmaanliiton rahoittama Mege-projekti.