Kauppatieteellinen yhdistys järjestää jäsenilleen vierailun Kaupallisten ja teknillisten tieteiden tukisäätiöön KAUTE
torstaina 23.3.2017 klo 17.30 – 19.00, Mariankatu 7 A, 00170 Helsinki. Lisätietoja www.kaute.fi.

Ohjelma:

• Jouni Lounasmaa, KAUTE-säätiön asiamies, kertoo säätiön toiminnasta, tavoitteista sekä apurahaprosessista.
  • TkT Kimmo Karhu pitää esityksen tutkimushankkeestaan avoimuutta alustatalouteen. Hankkeessa luodaan uusi avoimen alustan lisenssi, joka on nimenomaisesti suunniteltu avoimeen alustatalouteen ja on vapaasti niin yritysten, yhteiskunnan kuin kansalaisten käytössä. Karhu on yksi niistä kolmesta tutkijasta, joille KAUTE-säätiö myönsi merkittävän rahoituksen erityisessä #tulenkantajat-apurahahaussa syksyllä 2016.
  • Perttu Pölönen, sävelkellon kehittäjä ja Global Impact Finland -kilpailun voittaja 2016, kertoo kokemuksestaan Yhdysvaltain Singularity Universityn kesäkurssilla, jossa maailman idearikkaimmat aivot pureutuvat planeettamme isoihin ongelmiin. Sävelkello on voittanut useita merkittäviä innovaatiopalkintoja, muun muassa Euroopan Unionin nuorten tutkijoiden pääpalkinnon. Vuonna 2016 se siivitti kehittäjänsä 10 viikon kurssille NASAn kampukselle Piilaaksoon.

Paikkoja 30.

Ilmoittaudu toiminnanjohtajalle: hannamari.aula@gmail.com.