Hyvät Kauppatieteellisen yhdistyksen jäsenet

Parisen vuotta jatkunut koronapandemia alkaa helpottaa ja tämän myötä myös kokoontumisrajoituksia on poistettu. Mekin olemme palaamassa Kauppatieteellisen yhdistyksen toiminnassa normaaliin aikaa ja tämän vuoden Visiopäivä järjestetään läsnäolotilaisuutena maanantaina 29.11.2021 Helsingissä Scandic Grand Central hotellissa eli entisessä VR:n pääkonttorissa, Vilhonkatu 13, 00100 Helsinki.

Tilaisuuteen mahtuu mukaan 35 ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Ilmoittautumisen pyydän lähettämään minulle sähköpostilla lasse.mitronen@gmail.com tai tekstiviestillä numeroon 050 65707, maanantaihin 15.11.2021 klo 12 mennessä.

Visiopäivä 2021: ”Pääkonttorit – menneisyyttä vai tulevaisuutta?” – ohjelma

14:30 – 15:00  Ilmoittautuminen ja pientä purtavaa

15:00 – 15:05  Visiopäivän avaus ja ohjelma, Perttu Kähäri, KTY, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

15:05 – 15:15 Miksi pääkonttorit ovat kiinnostavia? Rebecca Piekkari, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

15:15 – 15:45 Onko Suomessa ulkomaisia pääkonttoreita? Uusien tutkimustulosten julkistus, Iiris Saittakari, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

15:45 – 16:15 Miten voimme saada Suomeen lisää pääkonttoreita? (puhuja vahvistetaan)

16:15 – 16.30  Keskustelu, Perttu Kähäri fasilitoi

16:30 – 16:45 Tauko

16:45 – 17:15 Why do we have our Headquarters in Finland? (Speaker to be confirmed)

17:15 – 17:45 Three perspectives on Headquarters:

Sustainable HQs? Case Stora Enso, Ella Ahmas

HQ relocations in Europe through geoprocessing, Mariia Arbenina

HQs and politics – Case Nordea, Tiina Ahva

17:45 – 17:55 Discussion, Perttu Kähäri facilitates

17:55 – 18:00  Tilaisuuden päätös, Hallituksen puheenjohtaja Tuula Mittilä, KTY

18:00 – 19:00  Tarjoilu

Alkuvuoden 2022 ohjelmaa

Ennakkotiedoksi vielä, että ensi vuoden alussa tullaan järjestämään 10.2.2021 yritysvierailu Keskon uuteen pääkonttoriin Kalasatamassa, teemalla Tiedolla johtaminen. Lisäksi keväällä tullaan järjestämään Kauppatieteellisen yhdistyksen vuosikokous ja juhlitaan samalla yhdistyksen 90-vuotista taivalta. Näistä tilaisuuksista ja muusta toiminnasta tullaan informoimaan jäsenistöä vielä erikseen.

Toivotan kaikille yhdistyksen jäsenille hyvää loppuvuotta ja joulun aikaa sekä menestystä uudelle vuodelle 2022.