23.10.2018

Terveys-liiketoiminnan uudet tuulet

Tervetuloa Visiopäivään keskustelemaan terveys- ja hyvinvointialan murroksesta ja tulevaisuuden visioista.

Klo 15.00-18.00
Startup Maria 01, Lapinlahdenkatu 16, Helsinki

Visiopäivä 2018 järjestetään Kauppatieteellisen yhdistyksen ja Kaupallisten ja teknillisten tieteiden tukisäätiön KAUTE yhteistyönä.

klo 15.00-18.00 Startup Maria 01 (ent. Marian sairaala)
Lapinlahdenkatu 16, 0018 Helsinki

15.00-15.10 Avaussanat, toiminnanjohtaja Hanna-Mari Aula, Kauppatieteellinen Yhdistys
15.10-15.20 Tervetuloa Startup Mariaan. CEO Voitto Kangas, Maria 01
Keynote 1:
15.20-15.40 Julkisen ja yksityisen terveydenhuollon raja hämärtyy – millä malleilla kestävää yhteistyötä? Dosentti Samuli Saarni
Keynote 2:
15.40-16.00 Terveyspalvelut ovat myllerryksen partaalla – miten sinun, läheistesi ja työntekijöidesi tulisi toimia? Toimitusjohtaja Risto Mäkinen
Näkökulmia terveyspalvelujen muutokseen:

16.00-16.50
Digi, Data ja Disruptio syövän hoidossa ja tutkimuksessa, KTM Maria Korpela, Noona Healtcare Oy
Kuinka lisätä käyttäjien sitoutumista palveluihin ja motivaatiota terveyskäyttäytymiseen? Tutkija Johanna Nurmi, Helsingin ja Cambridgen yliopisto
Miten luoda yhdessä arvoa erikoissairaanhoidossa (co-creation of health). Tutkija Anna-Maria Hiltunen, Aalto-yliopisto
Keskustelua
16.50 Päätössanat, asiamies Jouni Lounasmaa, KAUTE-säätiö
17.00-18.00 Ruokaa, juomaa ja verkostoitumista

Vapaa pääsy

Ilmoittaudu Visiopäivään 2018

Nimi (pakollinen)

Titteli

Osoite (pakollinen)

Postitoimipaikka (pakollinen)

Sähköposti(pakollinen)

Puhelin

Visiopäivän alustajat

LT, FT, Dosentti Samuli Saarni on terveys- ja hyvinvointi alan kokenut moniottelija. Koulutukseltaan hän on psykiatrian ja terveydenhuollon erikoislääkäri, psykoterapeutti sekä sosiaalipsykiatrian ja terveydenhuollon etiikan dosentti. Tällä hetkellä Saarni toimii yksityisyrittäjänä, esimiestyönohjaajana & konsulttina Uudenmaan Lääkäripalvelut & Fraxinus Consultingissa. Vuosina 2017-2018 hän johti OP-Ryhmän Terveys- ja hyvinvointiliiketoiminta-aluetta. Tätä ennen hän toimi Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkärinä ja vt. sairaanhoitopiirin johtajana 2013-2017 sekä klinikkaryhmän johtajana ja ylilääkärinä HUS psykiatrialla 2008-2013. Tutkimustyötä hän on tehnyt laajasti mm. KTL:ssä, STAKESilla & THL:llä. Saarnilla on lisäksi useita luottamustehtäviä erilaisissa lääkärijärjestöissä.

Risto Mäkinen on terveys- ja hyvinvointialan merkittävimpiä asiantuntijoita Suomessa. Hän tuntee julkisen ja yksityisen puolen terveydenhuollon kentän laaja-laisesti ja omaa vahvan visio siitä, miten nykyisiä terveydenhuollon toimintamalleja pitäisi uudistaa. Risto on tehnyt pitkän uran yleislääkärinä terveyskeskuksessa, ollut kehittäjäylilääkärinä Rohtokeskuksessa, toiminut konsulttina Duodecimille sekä johtanut Hämeenlinnan terveyspalveluita ja Helsingin terveysasemia. Nykyään Risto Mäkinen toimii yrittäjä ja toimitusjohtajana Savoa Partners Oy:ssä. Savoa Partners myy etälääkäripalveluja ja konsultointia terveyspalveluita tuottaville kunnille ja yrityksille. Risto haastaa sinut pohtimaan, miten sinun tulisi toimia nykyisessä terveyspalvelujen myllerryksessä.

KTM Maria Korpela työskentelee suomalaisen Noona Healthcaren asiakaspalvelupäällikkönä. Hän auttaa terveydenhuollon ammattilaisia Euroopassa ja USA:ssa hyödyntämään Noona-mobiilipalvelua osana syövänhoitoa ja -tutkimusta. Mariaa inspiroi työssään erityisesti se, että voi Noonan avulla tuoda potilaan ääntä kuuluviin ja sitä kautta parantaa kliinisiä tuloksia.

Tutkija Johanna Nurmi työskentelee vierailevana tutkijana Cambridgen yliopistossa digitaalisiin interventioihin erikoistuneessa Behavioural Science -ryhmässä ja valmistelee sosiaalipsykologian väitöskirjaa Helsingin yliopistoon. Hänen tutkimuksensa keskittyy terveyskäyttäytymistä edistäviin tekijöihin, kuten motivaatio, itsesäätely ja pelillistäminen.

Tutkija Anna-Maria Hiltunen on terveydenhuollon ammattihenkilö (TtM, sairaanhoitaja), joka tekee tekniikan väitöskirjaa Aalto-yliopiston HEMA-instituutissa. Hänen kiinnostuksen kohteena on terveydenhuollon palveluntuotanto ja erityisesti arvon yhteisluonti (co-creation of health) ja digitalisaatio.

Materiaalit

Visiopäivät

Vuoden 2018 Visiopäivä järjestetään 23.10.2018 Startup Maria 01:ssä (ent. Marian sairaala). Päivän teemana on terveysliiketoiminnan uudet tuulet.